• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مجله مهندسی زیست سامانه
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 7 (1397)
دوره دوره 6 (1396)
دوره دوره 5 (1395)
دوره دوره 4 (1394)
دوره دوره 3 (1393)
دوره دوره 2 (1392)
دوره دوره 1 (1391)
شماره شماره 4
شماره شماره 3
. (1391). تحلیل دینامیکی مکانیزم لنگ - لغزنده موتور ملی EF7 به کمک نرم‌افزار AVL EXCITE و صحه‌گذاری با توسعه 1 کدنویسی در Matlab. مجله مهندسی زیست سامانه, 1(3), 1-15.
. "تحلیل دینامیکی مکانیزم لنگ - لغزنده موتور ملی EF7 به کمک نرم‌افزار AVL EXCITE و صحه‌گذاری با توسعه 1 کدنویسی در Matlab". مجله مهندسی زیست سامانه, 1, 3, 1391, 1-15.
. (1391). 'تحلیل دینامیکی مکانیزم لنگ - لغزنده موتور ملی EF7 به کمک نرم‌افزار AVL EXCITE و صحه‌گذاری با توسعه 1 کدنویسی در Matlab', مجله مهندسی زیست سامانه, 1(3), pp. 1-15.
. تحلیل دینامیکی مکانیزم لنگ - لغزنده موتور ملی EF7 به کمک نرم‌افزار AVL EXCITE و صحه‌گذاری با توسعه 1 کدنویسی در Matlab. مجله مهندسی زیست سامانه, 1391; 1(3): 1-15.

تحلیل دینامیکی مکانیزم لنگ - لغزنده موتور ملی EF7 به کمک نرم‌افزار AVL EXCITE و صحه‌گذاری با توسعه 1 کدنویسی در Matlab

مقاله 1، دوره 1، شماره 3، پاییز 1391، صفحه 1-15  XML اصل مقاله (886.15 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
چکیده
 با توجه به گسترش استفاده از موتورهای مختلف با مورد کاربرد متنوع و به منظور بهبود و اصلاح قطعات آن، دانستن شرایط کاری و نیروهای اعمال شده بر آن‌ها جزء پارامترهای اولیه در طراحی محسوب می‌شوند. یکی از اجزای اصلی موتور، مکانیزم لنگ-لغزنده آن می‌باشد که در آن حرکت رفت و برگشتی پیستون به حرکت دورانی میل‌لنگ تبدیل می‌گردد. به منظور بررسی وضعیت دینامیکی موتور و تعیین نیروهای اعمال شده بر قسمت‌های مختلف مکانیزم، نیاز به برنامه‌ای می‌باشد که از طریق آن بتوان پارامترهای دینامیکی مربوط به مکانیزم را در سرعت و شتاب لحظه‌ای و در زوایای مختلف میل‌لنگ محاسبه نمود. به همین منظور در این تحقیق تحلیل سینتیکی سینماتیکی مکانیزم لنگ لغزنده انجام شد و برنامه آن توسط نرم‌افزار Matlab توسعه داده شد. به منظور صحه‌گذاری نتایج این تحلیل شبیه‌سازی موتور در نرم‌افزار تخصصی AVL EXCITE انجام گرفت. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که بین نتایج کد نوشته شده در نرم‌افزار MATLAB  و نرم‌افزار AVL EXCITE تطابق خوبی وجود دارد.
کلیدواژه‌ها
مکانیزم لنگ-لغزنده؛ شبیه‌سازی کامپیوتری؛ فشارگاز؛ سرعت و شتاب زاویه‌ای؛ نرم‌افزار AVLEXCITE
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 297
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 377
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.